fbpx

Handelsbetingelser

Betaling

Helenasrum.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle dine kortoplysninger krypteres med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Priser

De priser, vi har på hjemmesiden, er vores aktuelle priser inklusive 25 % moms. Ændres momsen, forbeholder vi os retten til at ændre priserne tilsvarende. Prisjusteringer kan ske når som helst uden advisering. Priserne inkluderer ikke fragtomkostninger. Eventuelle fragtomkostninger tilkommer og tillægges i kassen, inden du gennemfører dit køb.

I enkelte og sjældne tilfælde kan en pris være fejlagtig. Har du købt et produkt til en åbenlyst fejlagtig pris, vil vi kontakte dig og forbeholder os i disse tilfælde retten til at justere prisen, eller alternativt at annullere handlen.

Levering

Helenasrum.dk efterstræber at afsendelsen af ordrer finder sted inden for 2-5 dage. Der er fri fragt i Danmark (undtagen Grønland og Færøerne) ved køb for over 500DKK. Ved levering af møbler og større varer, vil du dagen forinden leverancen blive informeret om ankomsten elektronisk eller telefonisk.

Rettidig levering forudsætter at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen ift. den oprindelige leveringsdato. GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Helenasrum.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Helenasrum.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

Beholdning

Vi stræber efter at have så mange varer som muligt på vores eget lager. En del af vores sortiment er dog bestillingsvarer fra fjernlager, hvilket vil stå oplyst på vores produktside. Ved bestilling af ordre fra fjernlager, lægger vi en bestilling hos vores leverandør, som vi så modtager varen fra inden videre afsendelse til kunden. Dette vil typisk forlænge den almindelige leverance med op til 2 dage. Skulle leverancen blive forsinket, eller produktet ikke længere findes tilgængeligt hos leverandøren, vil vi kontakte dig via e-mail. I de tilfælde, hvor varen ikke længere er tilgængelig, vil vi kreditere dit køb. Ved bestillinger, hvor alle produkter findes på lager, har vi normalt en leveringstid på to-fem arbejdsdage. Findes et bestilt produkt ikke på lager, skal dette først bestilles ved vores leverandør. Når produktet er ankommet til vores lager, gælder vores gængse leveringstid. Varer kan alternativt afhentes i Køge efter aftale.

Forsendelse med GLS

Efter gennemført bestilling får du kort efter en ordrebekræftelse med information om dit køb samt aktuel ordrestatus for de bestilte produkter. Når din ordre sendes fra vores lager, vil du modtage en leveringsbesked via e-mail. I leveringsbeskeden vil der være et sporingslink, så du kan følge din bestilling fra os til dit udleveringssted eller hjem.

Forsendelsen leveres til et valgfrit GLS-udleveringssted inden for et angivet postnummer. En SMS-advisering sendes ud med information om, hvor du kan hente din pakke. Prisen er kr. 49,- Ønskes hjemmelevering får du en advisering via mail eller SMS med et link om, at leveringen er på vej. Pris kr. 59,-

Du bliver adviseret via SMS, når din pakke/dine pakker kan afhentes, eller når du kan forvente en hjemmelevering. Din ordre kan ankomme til udleveringsstedet ad flere omgange, men du kan altid spore dine forsendelser via speditørens hjemmeside.

Bemærk! Nægtes der modtagelse af bestilt pakke, eller reageres der ikke på forsøgt levering af pakken (inden for ti dage fra forsøgt levering), sendes den retur til vort lager. Det samme gælder, hvis der er anført en utilstrækkelig eller fejlagtig adresse ved bestilling af varer, og ordren derved ikke kan leveres. Derfor er det vigtigt, at der er anført korrekt adresse på ordren, og at navnet på modtageren også fremgår på adressen, som fragtfirmaet skal levere til.

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med levering, er du altid velkommen til at kontakte os på helenasrum@helenasrum.dk eller telefon +4530141403.

Reklamationsret

Helenasrum.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, som dækker omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker dog ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Helenasrum.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Helenasrum.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Helenasrum.dk Tåstrupvej 2 2690 Karlslunde

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registrerings- og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, og/eller kopi af evt. forudgående korrespondance.

Vi anvender købelovens reklamationsret, hvilket betyder, at du har to års reklamationsret, efter at du har modtaget varen. Dette forudsætter, at alle plejeanvisninger er blevet fulgt, og at der er blevet udvist normal omhu. I tilfælde af en klage anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice, som så vil hjælpe dig videre med proceduren. Det vil give en hurtigere behandling. Du vil derefter blive bedt om at indsende et foto, der tydeligt viser fejlen/bristen.

I tilfælde af en reklamation skal manglen anmeldes hurtigst muligt, eller så snart den opdages. Anmeldelse af en defekt ved varen inden for to måneder efter, at du har opdaget defekten eller burde have opdaget defekten, anses altid for at være inden for rimelig tid. Dog anbefaler vi på det kraftigste, at du inspicerer produktet så hurtigt som muligt efter modtagelsen, så eventuelle fejl kan opdages med det samme, og der ikke kan være tvivl om, at skaden ikke er opstået efter modtagelsen. I tilfælde af en accepteret reklamation vil vi som forhandler være ansvarlige for alle omkostninger i forbindelse med returneringen, herunder alle forsendelsesomkostninger.

Ved en godkendt reklamation sender vi dig en forudbetalt returlabel, som du kan anvende til at sende pakken retur. Når vi har modtaget varen, sendes en ny af sted til dig, hvis den stadig er på lager. Du betaler således ingen returfragt og ej heller leveringsfragt for den nye vare.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker altid til betalingsmiddel, som betalingen kom fra.

Fortrydelsesret

Der er 30 dages returret på varerne, udregnet fra modtagelsesdatoen. Vælger du at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand som du modtog den i. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Vil du gøre brug af din fortrydelsesret, inden ordren er håndteret på lageret, skal du kontakte kundeservice. Hvis du fortryder en ordre, efter at lagerhåndteringen er påbegyndt, vil ordren blive sendt af sted. I dette tilfælde vil vi være taknemmelige, hvis du tager kontakt til os, så vi kan registrere, at du ikke ønsker at afhente eller modtage ordren, og så vil den blive sendt retur til vort lager.